• کابینۀ شخصی

طلا. آرامش قبل از طوفان؟

تجزیه و تحلیل بازارهای مالی و کالایی

طلای در کانال جانبی 1938 تا 1955 دلار

با توجه به تعطیلات طولانی در ایالات متحده و بریتانیا، می توان گفت که هفته از امروز تازه شروع می شود. قیمت این فلز گرانبها در کانال جانبی قرار دارد که این نشان دهنده عدم اطمینان بازار است. اما در عین حال، احتمالاً پس از انباشت قیمتها  یک حرکت قیمت قوی رخ می دهد.
شکست مرز پایینی در دو مورد امکان پذیر است: با افزایش بیشتر احتمال افزایش نرخ بهره پایه و یا یک اختلال غیرمنتظره در رای گیری در مورد توافقی که سقف بدهی ملی را افزایش می دهد. در این مرحله، قانونگذاران از هر دو طرف سؤالات زیادی نسبت به اسناد دارند. بنابراین، ریسک محقق شدن حتی غیرمنتظره ترین سناریوها، از جمله تعداد ناکافی آرای "موافق" وجود دارد. به گفته جانت یلن، وزیر خزانه داری، پول دولت تا روز دوشنبه 5 ژوئن تمام خواهد شد. بنابراین زمانی برای اصلاح متن توافق نامه وجود ندارد.
با توجه به همه اینها، در زمان افتتاح معاملات آمریکا، احتمال افزایش قابل توجه نوسانات وجود دارد.

تحلیل تکنیکال

در معاملات اولیه آسیا، طلا تحت فشار فروشندگانی قرار گرفت که در حال آزمایش قدرت سطح حمایتی 1938 دلار بودند. شکست و تثبیت بعدی قیمت ها در زیر این سطح راه را برای رسیدن به سطح حمایت روانی و در عین حال سطح فنی 1900 دلار باز خواهد کرد . اما در نظر گرفتن این نکته مهم است که شکست سطح 1938 دلار یک سیگنال فنی بسیار مهم برای فروشندگان است. این نشان دهنده ضعف آشکار خریداران است و به طور قابل توجهی ریسک بازگشت قیمتها به 1800 دلار را افزایش می دهد.
اگر تایم فریم روزانه را باز کنید و یک خط روند را از پایین ترین سطح ماه نوامبر 2022 و مارس امسال ترسیم کنید، از سحطح 1938 یعنی سطح حمایتی فعلی عبور می کند.
با توجه به همه اینها، رد کردن احتمال یک سناریوی نزولی دشوار است.